آموزشگاه همراه ایرانیان مجری برگزاری دوره های تخصصی تعمیرات موبایل
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
آموزش نحوه استعلام شماره سریال گوشی های همراه

گمرک ایران در اطلاعیه ای چگونگی استعلام شماره سریال گوشی های همراه وارداتی (IMEI) را اعلام کرد. استعلام شماره سریال گوشی های همراه تنها از طریق سامانه پیامکی 30008887 یا پیوند زیر مخصوص استعلام شماره سریال گوشی های همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران قرارداده شده، امکان پذیر است.

 https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0

چگونگی استعلام به این صورت است که باید شناسه 15رقمی گوشی همراه به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام ارسال شود و پیامکی در زمینه ثبت یا ثبت نشدن شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می شود.امکان استعلام شماره سریال گوشی های همراهی که از ابتدای امسال به صورت رسمی وارد کشور شده اند، هم اینک از طریق سامانه استعلام شماره سریال گوشی های همراه وجود دارد.بر این اساس، ارائه شناسه بین المللی گوشی های همراه توسط واردکنندگان در گمرک الزامی شده و همه دستگاه های موبایل دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM، دارای این کد 15 رقمی مختص به خود هستند.


در این کد اطلاعات مربوط به مدل گوشی، شرکت سازنده، کشور سازنده و... وجود دارد و گوشی های همراه توسط این کد در شبکه های مخابراتی ثبت می شوند.روش دریافت این کد نیز به این صورت است که روی بسته بندی دستگاه تلفن همراه یا اغلب زیر باتری تلفن این کد قابل مشاهده است و یا با شماره گیری #06#* کد 15 رقمی شناسه گوشی همراه (IMEI) نمایش داده می شود.گمرک ایران از همه نمایندگان رسمی و ارائه کنندگان کالای تجاری تلفن های همراه در ایران دعوت کرد با شرکت فعال در این طرح و ارائه پیشنهاد و انتقاد، علاوه بر ساده سازی و تسریع در فرآیند های رسمی ورود کالا به کشور، موجبات جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق این کالا را فراهم کنند.
بر اساس اظهارات یک مقام مطلع در گمرک، اطلاعات گوشی های وارداتی از یک سال پیش ثبت شده و بر این مبنا گوشی هایی که به صورت قاچاق وارد شده باشند با استعلامی که از سوی صاحب کالا به صورت پیامکی یا اینترنتی انجام می شود، قاچاق بودن آن ها احراز می شود.

ارسال نظر
verification
واتسآپتماس با ما